Élvezze az egyszerű, még
biztonságosabb online vásárlást
a Mastercard® Identity
Check™ segítségével

A Mastercard ID Check plusz egy lépéssel segít azonosítani, hogy a bankkártyával történő fizetés során annak jogos birtokosa végzi a vásárlást.

Az erős ügyfélhitelesítésnek megfelelő ID Check azt biztosítja, hogy bárhol is történik a vásárlás, illetve a bankolás, csak a kártya használatára jogosult személy, vagyis a kártyabirtokos hitelesíthesse a tranzakciót.

Miért van szükség erre az azonosítási lépcsőre?

 

Az erős ügyfélhitelesítés a felhasználók védelmét szolgálja. A digitalizáció világában az ügyfelek és a szolgáltatók nem lehetnek elég óvatosak a lehetséges visszaélések megelőzésében. Ezért döntöttek úgy az Európai Gazdasági Térség országai, hogy még szigorúbban szabályozzák az elektronikus fizetéseket.

Az alábbi 3 lépésből megtudhatja, hogy készen áll-e az erős ügyfélhitelesítésre:

1. Van mobiltelefonom?

Az erős ügyfélhitelesítéshez mobiltelefon vagy okostelefon szükséges.

 

2. A napi használatban lévő telefonszámom van megadva a bankomnál?

Az online bankkártyás vásárlás és az online bankolás során csak akkor végezhető el az erős ügyfélhitelesítéshez, ha a bank el tudja érni a felhasználót a mobiltelefonján.

 

3. Le van töltve a bankom mobilalkalmazása?

Ajánljuk, hogy töltse le bankja mobilalkalmazását, és regisztrálja benne bankkártyáját, mert legkényelmesebb módon a mobilbanki alkalmazáson keresztül tudja hitelesíteni tranzakcióit.

 

Hogyan működik az erős ügyfélhitelesítés?

 

Az erős ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication, SCA) egy plusz biztonsági ellenőrző lépés a bankkártyás fizetések és az elektronikus fizetési műveletek során.

Az erős ügyfélhitelesítés azt biztosítja, hogy bárhol is történik a vásárlás, illetve a bankolás, csak a kártya használatára jogosult személy, vagyis a kártyabirtokos hitelesíthesse a tranzakciót.

A fizetést jóváhagyó pénzügyi szolgáltatónak (pl. bank) a lehetséges háromféle azonosítástípusból legalább kettő használatával egyértelműen azonosítania kell a fizetést vagy banki műveletet kezdeményező személyt.

A háromféle alkalmazható azonosítástípus a következő:

1. Amit a kártyabirtokos ismer (pl. jelszó)
 

 

2. Amivel a kártyabirtokos rendelkezik (pl. mobileszköz, telefonszámra kapott SMS)

 

3. A kártyabirtokos biológiai tulajdonságain alapuló (biometrikus, pl. ujjlenyomat vagy arcfelismerés)

 

Hogyan működik a Mastercard Identity Check?

 

 

  1. Online fizetésnél megadja a kártyaadatait.
  2. A kártyakibocsátó banktól kétféle módon kaphat egy üzenetet, hogy azonosítsa magát:
    • Egy értesítést a mobiltelefonjára, a banki mobilalkalmazásban.
    • SMS-ben egy egyszer érvényes kódot.
  3. A fizetési művelet azonosítása:
    • Az SMS-ben kapott kódot egy automatikusan megnyíló felületen kell megadnia a fizetési folyamatban, majd a bankja megoldása szerint beírnia a titkos kódját vagy jelszavát. (A technikai megoldást minden esetben a kibocsátó bank határozza meg.)
    • Amennyiben az értesítést a banki mobilalkalmazásban kapta:
      • Lehetősége van ujjlenyomatos, arcfelismeréses hitelesítésre.
      • Ha nem rendelkezik ujjlenyomat-azonosításra vagy arcfelismerésre alkalmas mobiltelefonnal, érdeklődjön bankjánál az elérhető megoldásokról.
  4. A sikeres azonosítás után a kártyakibocsátó bank elbírálja az online fizetést.

 

 

 

 

A biometria előnyei

 

A biometrikus azonosítás a csak ránk jellemző biológiai tulajdonságaink alapján történik, így a tranzakciók során az azonosításhoz szükség van a kártyabirtokos aktív részvételére.

Ez a megoldás ráadásul gyors és néhány másodperc alatt egyszerűen elvégezhető, például a telefonunk ujjlenyomat-olvasójával.

Több magyar bank alkalmaz már szolgáltatásaiban vagy mobilbanki alkalmazásokban ilyen biometrikus megoldásokat.