Csalásra gyanakszik?

Bár az olyan új fizetési technológiákkal, mint az EMV, óriási lépéseket tettünk előre a csalások visszaszorításában, a visszaélések kockázata mégsem zárható ki teljesen. Ha csalásra gyanakszik, számos intézkedéssel csökkentheti a kockázatokat és kezelheti a helyzetet.

Mit tehet, ha csalásra gyanakszik

Ha alkalmazottai bármikor gyanúsnak találnak egy kártyát vagy kártyabirtokost a tranzakció során, hívják az engedélyezési központot és kérjenek 10-es kódú engedélyezést.

A 10-es kódú engedélyezés figyelmezteti a kártyabirtokost a gyanús tevékenységre, miközben a feltételezett csaló gyanútlan marad. A 10-es kódú engedélyezéskor az elfogadó kérheti a tranzakciós adatokat. Hívását a kártyakibocsátó különleges operátorához irányítják át, aki utasításokat ad a szükséges lépésekről.

Amikor az operátor felveszi a telefont, alkalmazottai kérjék a 10-es kódú engedélyezési eljárást, majd kövessék az alábbi lépéseket:

  1. Maradjon higgadt, hogy a kártyát bemutató személy ne gyanakodjon.
  2. Tartsa a kérdéses kártyát a kezében, és válaszoljon a kérdésekre.
  3. Az operátor kérdéseire normál hangnemben, egyszerű igennel és nemmel válaszoljon.
  4. Kövesse az operátor utasításait.
  5. A személyzet biztonsága érdekében semmilyen körülmények között ne próbálja kérdőre vonni vagy őrizetbe venni a feltételezett csalót.

Ha a rendőrséget kell értesíteni, ezt az operátor fogja megtenni, miközben az alkalmazott tartja a vonalat.

Csalások bejelentése

Néha a szigorú megelőző intézkedések ellenére is történhetnek csalások. A csalás bejelentésére szolgáló kapcsolati adatokat tartsa könnyen elérhető helyen, és alkalmazottainak tanítsa meg a használatukat.

Kapcsolattartók

Csalás esetén a következő szervezetekhez forduljon segítségért:

  • Bankja vagy a fizetésfeldolgozó
  • Jogi tanácsadója
  • Helyi rendőrség